dissabte, 21 de juliol del 2007

Incendi

Divendres vam estar ben entretinguts amb l'incèndi, el primer de la temporada a les nostres contrades, que va començar poc abans de les quatre de la tarda darrera el Restaurant Mas Sicars (on treballa l'Ori). De seguida vam rebre trucades de gent que estava convençuda que a l'Ori se li havia escapat la ma amb un souflé! Es va desallotjar molt ràpid el càmping Mas Sant Josep, on tenim una parcel.la per passar-hi els diumenges, primer amb la intenció que els avions i helicòpters agafessin l'aigua de la piscina i després per protegir la gent del fum. De sobte un canvi de vent. Es van haver de desallotjar Les Teules, on viuen els meus pares. Jo portava estona dient-li a ma germana que no calia que pugessim a tancar, que el foc no estava tant a prop, però m'equivocava. Quan vaig reaccionar ja no em van deixar pujar. També van desallotjar Roca de Malvet, on viuen la Isa, en Jordi i la Júlia. La pobre Isa estava sola i la Júlia dormia. Va haver d'agafar la nena, els seus quatre gossos, rebentar la porta del veí que no hi era i agafar-li el seu gos també. Va aparèixer al poble amb 5 gossos i la nena tancats al cotxe! Gràcies a aquest desallotjament tan ràpid, segons alguns precipitat segons jo perfecte per permetre treballar, el foc només va cremar entre 9 i 12 hectàreas, depenent del diari que llegeixis, i cap a les 8 del vespre va quedat controlat. L'evacuació va ser ràpida i va permetre treballar sense interrupcions a la policia, bombers, ADF... Encara no se saben les causes tot i que no sembla intencionat. Va ser un únic focus i els piròmans ja sabem que ho fan tot a lo bèstia. Després us deixaré un parell de fotos al meu fotoblog.